8.2 C
Karditsa
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

«Αλμυρά» τα μπάνια για Πλαταμώνα

Διαβάστε επίσης:

Λίγο πιο… αλμυρά θα είναι φέτος τα μπάνια για τους Λαρισαίους που επιλέγουν τον Πλαταμώνα και την ευρύτερη περιοχή, καθώς δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να κινηθούν μέσω σηράγγων και να πληρώσουν το κόστος των διοδίων που είναι συνολικά 6.40 ευρώ (2.50 στο Μακρυχώρι και 0.70 τα πλευρικά) με επιστροφή για ένα Ι.Χ.
Αυτό διότι δεν θα υπάρχει η εναλλακτική επιλογή της παλιάς Εθνικής Οδού μέσω της κοιλάδας των Τεμπών καθώς δεν θα ολοκληρωθούν, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, εντός του καλοκαιριού οι τεχνικές εργασίες στη γέφυρα των Τεμπών από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.». Οι εργασίες ενίσχυσης ξεκίνησαν στο τρίτο δεκαήμερο του περασμένου Οκτωβρίου και όπως είχε ανακοινωθεί τότε, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ίσχυαν μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2020, όταν δηλαδή θα ολοκληρωνόταν και το έργο. Λόγω κορονοϊού όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, οι εργασίες καθυστέρησαν και ως εκ τούτου ήδη δόθηκε παράταση δύο μηνών από το αρμόδιο υπουργείο για την ολοκλήρωση του έργου. Από τις πρώτες εκτιμήσεις, ωστόσο, διαφαίνεται ότι δύσκολα θα δοθεί σε κυκλοφορία ακόμα και στα τέλη Αυγούστου. Αν κάποιος επιλέξει να κινηθεί μέσω της παλιάς Εθνικής Οδού από τη Λάρισα με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη θα μπορεί λίγο πριν τη γέφυρα να στρίψει δεξιά για να κατευθυνθεί προς Ομόλιο και Στόμιο.
*Η γέφυρα των Τεμπών έχει συνολικό μήκος 210 μέτρα και πλάτος 14. Η έναρξη της κατασκευής της έγινε το 1959 και η ολοκλήρωσή της το 1960. Τα εγκαίνιά της πραγματοποιήθηκαν στις 3 Σεπτεμβρίου του 1960 από τον τότε υπουργό Δημοσίων Έργων Σόλωνα Γκίκα.
Η γεφύρωση του Πηνειού ποταμού αποτελείται από ένα κεντρικό άνοιγμα 73 μέτρων και δύο εκατέρωθεν ανοίγματα των 40,5 μέτρων έκαστο. Το κατάστρωμα της γέφυρας βρίσκεται σε ύψος 18 μέτρων πάνω από τη στάθμη των υδάτων του ποταμού. Η θεμελίωση της γέφυρας παρουσίασε πολλές δυσχέρειες, λόγω του μεγάλου βάθους του ποταμού, της αμμώδους σύστασης του υπεδάφους και της παρουσίας πολλών και μεγάλων πηγών στις θέσεις των βάθρων. Συνολικά, το έργο σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής απαίτησε εκσκαφές 13.100 m3, σιδηρές πασσαλοσανίδες 172 τόνων, σκυρόδεμα 8.400 m3, σιδηρούν οπλισμό 270 τόνων, καλώδια προέντασης 52 τόνων. και λιθορριπές 3.000 m3.
ΟΠΟΥ ΦΥΓΕΙ – ΦΥΓΕΙ…
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα στατιστικά στοιχεία της κίνησης των οχημάτων επί του αυτοκινητόδρομου, τόσο κατά τη διάρκεια της καραντίνας όσο και με την άρση των περιοριστικών μέτρων.
Σύμφωνα με την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» με την επιβολή των μέτρων, η μείωση των βαρέων οχημάτων (κατηγορίες 3 και 4) ήταν μεταξύ 20-25%. Ιδιαίτερα μεγάλη όμως ήταν η μείωση της κίνησης των Ι.Χ. Είναι χαρακτηριστικό πως τις ημέρες του Πάσχα η μείωση έφτασε στο 95%. Υπό κανονικές συνθήκες το ίδιο διάστημα καταγράφονται ημερησίως 15.000 διελεύσεις. Από αυτές το 40% είναι βαρέα οχήματα και το υπόλοιπο ΙΧ.
Όλα όμως άλλαξαν με την άρση των περιοριστικών μέτρων. Την πρώτη κιόλας ημέρα καταγράφηκε αύξηση 200% σε σχέση με μια εβδομάδα νωρίτερα όσον αφορά στα ΙΧ και μόλις 10-12% για τα φορτηγά.
Τα ποσοστά διατηρήθηκαν σε υψηλό επίπεδο και τις επόμενες ημέρες.
Πηγή: Εφημερίδα Ελευθερία

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: