8.2 C
Karditsa
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ζέττα Μακρή: Μια ειρηνική, δημοκρατική και ανοιχτή αγκαλιά

Διαβάστε επίσης:

Την 20ή Ιουνίου καλωσορίσαμε στο υπουργείο Παιδείας μαθήτριες και μαθητές πρόσφυγες από τη Δράμα, τη Θεσσαλονίκη, τη Ριτσώνα και τις Θερμοπύλες με τις συνοδούς συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων.
Και γιορτάσαμε μαζί την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων με κοινό όραμα να προετοιμάσουμε, ακόμα καλύτερα, την κοινωνία μας να αποτελέσει έναν ελεύθερο και δίκαιο τόπο, μια ειρηνική, δημοκρατική και ανοιχτή αγκαλιά στην ανάγκη κάθε πρόσφυγα για αξιοπρεπή και ανθρώπινη διαβίωση, δικαίωμα στην υγειονομική περίθαλψη και την εκπαίδευση.
Με τον στόχο μας να είναι «Ούτε ένα παιδί εκτός σχολείου», υποδεχόμαστε τη νέα πολιτισμική πραγματικότητα και αγωνιζόμαστε για ένα ελεύθερο και ανθρώπινο σχολείο, απαλλαγμένο από κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς.
Ο σκοπός, ιερός και επιτακτικός. Το δικαίωμα όλων των παιδιών στη μόρφωση εξασφαλίζει και ισχυροποιεί το δικαίωμα των παιδιών όλου του κόσμου στην ελευθερία, την αξιοπρέπεια, το μέλλον.
Ως χώρα υποδοχής διαδραματίζουμε εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στις ζωές των παιδιών προσφύγων. Είναι χρέος μας, μέσα από την παιδεία, να διδάξουμε στα παιδιά την αλληλεγγύη, τον σεβασμό, την αποδοχή, την εμπιστοσύνη, τη συνεργασία.
Οι εκπαιδευτικοί στις Τάξεις Υποδοχής και στις Δομές Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων καλλιεργούν αίσθημα ουσιαστικής ασφάλειας και δεσμούς εμπιστοσύνης,φροντίζουν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, αναγνωρίζουν μαθησιακές ικανότητες και δυσκολίες, εφαρμόζουν και πραγματώνουν, καθημερινά, τον σκοπό της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής πράξης.
Σαφώς και έχει σημασία η επίτευξη των γνωστικών στόχων. Πάνω από όλα, όμως, το σχολείο αποτελεί σημείο αναφοράς για την επιστροφή αυτών των παιδιών σε μια κανονικότητα που έχουν στερηθεί.
Το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων προτάσσει, υποστηρίζει και διασφαλίζει την πλήρη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί η εκπαίδευση δεν τίθεται σε αναμονή, το μέλλον των παιδιών δεν μπαίνει σε παύση.
Προσβλέποντας σε πιο ποιοτική και ολιστική προσέγγιση, επισημαίνουμε και ανταποκρινόμαστε στην ανάγκη επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης, θωρακίζοντας το θεωρητικό υπόβαθρότους σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και επικοινωνίας.
Με στενή διάδραση και συντονισμό ενεργειών των εκπαιδευτικών και των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων, οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες, που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, μετατρέπονται στις πολλές και απαιτητικές προκλήσεις του δυναμικού αυτού εγχειρήματος.
Οι εκπαιδευτικοί μας γνωρίζουν, στηρίζουν και εργάζονται με αφοσίωση πάνωστη στόχευση του υπουργείου Παιδείας, που υλοποιείται μέσα από το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων, προς όφελος της ομαλής ένταξης και προσαρμογής των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και υπηρετούν, στην πράξη και στην τάξη, το πρότυπο της εκπαίδευσης χωρίς εμπόδια και διακρίσεις.
Μια στόχευση και μια διαρκής προσπάθεια που ηγείται και εντάσσεται σε ποικίλες δράσεις της Ομάδας Συνεργασίας του υπουργείου Παιδείας με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τον Συνήγορο του Πολίτη, τη Unicef, τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης και την αντιπροσωπεία της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, ενώ συμπληρώνει και εντείνει την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους φορείς και τους εκπαιδευτικούς.
Με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη και με πυξίδα το βέλτιστο συμφέρον κάθε παιδιού που ζει, μορφώνεται και ενηλικιώνεται στην Ελλάδα, δημιουργούμε τη νέα εκπαιδευτική πολιτική ένταξης και σχολικής ενσωμάτωσης των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

*Δημοσιεύτηκε (24/06) στην εφημερίδα “Tomanifesto

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: