8.2 C
Karditsa
Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024

Καλάθι του Νοικοκυριού: Πρεμιέρα με επώνυμα προϊόντα και ελέγχους

Διαβάστε επίσης:

Πραγματικότητα είναι από χθες το καλάθι του νοικοκυριού και οι 12 αλυσίδες σουπερμάρκετ που συμμετέχουν (και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα)γνωστοποίησαν τα πρώτα 51 προϊόντα που περιέχει.Ορισμένες εταιρείες μάλιστα δεν ακολούθησαν τον κανόνα των 51 προϊόντων, επιλέγοντας να βάλουν ακόμα περισσότερα.
Ενα, βέβαια, από τα ζητήματα που προκύπτει, και έγινε γνωστό και στην ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, είναι πως τα περισσότερα σουπερμάρκετ επέλεξαν να τοποθετήσουν στο καλάθι τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και όχι επώνυμα. Σύμφωνα, όμως, με στελέχη του υπουργείου, αυτό δεν αποτελεί μείζον ζήτημα, καθώς «δεν υπάρχει μεγάλη ποιοτική διαφορά, αφού πολλές φορές ακόμα και ο παραγωγός είναι ο ίδιος». Κατά τους ίδιους, η διαφορά στην τιμή έγκειται στα βάρη (όπως διαφήμιση) που έχουν οι μεγάλες εταιρείες.
Σε κάθε περίπτωση, χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, συνοδεία του αναπληρωτή του κ. Ν. Παπαθανάση, του γ.γ. Εμπορίου Σωτ. Αναγνωστόπουλου και του διοικητή της ΔΙΜΕΑ κ. Χαρ. Μελισσινού επισκέφθηκε καταστήματα σουπερμάρκετ των βορείων προαστίων. «Οπως βλέπουμε από την πρώτη αυτοψία, επειδή υπήρχε ανησυχία ότι θα έχουμε προϊόντα μόνο ιδιωτικής ετικέτας, αποδεικνύεται ότι έχουμε και επώνυμα» παρατήρησε ο υπουργός Ανάπτυξης, εξηγώντας ότι «η εντολή για τους ελέγχους από τη ΔΙΜΕΑ είναι διπλή: έλεγχος σε όλα τα καλάθια για να δούμε ότι είμαστε σε τιμές κάτω της 3ης Οκτωβρίου και, δεύτερον, να συνεχιστούν οι έλεγχοι για τα πλαφόν. Δεν θα γίνει χαμός σε όλα τα άλλα»
Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, οι αλυσίδες έχουν προσφέρει σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε κρίσιμα είδη. «Βρήκαμε φρέσκο γάλα με 1,12, βρήκαμε μακαρόνια με 0,62, βρήκαμε ζάχαρη με 0,94, γενικά βρήκαμε πολύ καλές προσφορές», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Το επόμενο διάστημα το υπουργείο Ανάπτυξης αναμένεται, σε συνεργασία με τα σουπερμάρκετ, να ανακοινώσει ένα ακόμα καλάθι, το καλάθι των διαβητικών. Θα περιλαμβάνονται προϊόντα τα οποία θα απευθύνονται στους ανθρώπους που πάσχουν από τη συγκεκριμένηνόσο, καθώς πολλές φορές τέτοιους είδους τρόφιμα είναι ιδιαίτερα ακριβά.

- Advertisement -

Οδηγός αγορών ο e-katanalotis
Την ίδια ώρα, πάντως, αρκετά προβλήματα υπήρξαν με την εφαρμογή e-katanalotis, καθώς αρκετοί χρήστες δεν μπορούσαν να συνδεθούν με το κινητό τους, αφού είχε «πέσει». Ωστόσο, η ιστοσελίδα (που μπορεί κανείς να ανοίξει μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή) λειτουργούσε κανονικά. Μέσω του Διαδικτύου, μάλιστα, μπορεί ο καταναλωτής να βρει τη χαμηλότερη τιμή σε όποιο προϊόν επιθυμεί και μάλιστα να συγκρίνει τις τιμές ανάμεσα στασουπερμάρκετ.
Tα καταστήματα των αλυσίδων σουπερμάρκετ έχουν αναρτήσει τα ειδικά σήματα επί των προϊόντων που δήλωσαν κάθε μία ότι συμμετέχουν στο «καλάθι» τους, προσφέροντας στους καταναλωτές γκάμα αγαθών στην καλύτερη δυνατή τιμή.
Υπενθυμίζεται δε ότι η χρονική διάρκεια ισχύος της λίστας των προϊόντων που παρουσίασαν από χθες οι αλυσίδες σουπερμάρκετ είναι μία εβδομάδα ενώ υποχρέωσή τους είναι η ενημέρωση των πελατών τους είτε με φυλλάδια είτε με λίστες στα φυσικά καταστήματα και στα e-shops που διατηρούν χρησιμοποιώντας και την ειδική σήμανση που έχει δημιουργηθεί.

Plan B και πυρά από Τσίπρα
Από το υπουργείο Ανάπτυξης ξεκαθαρίζουν, επίσης, ότι αν χρειαστεί θα υπάρξουν και αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις προκειμένου να γίνει εύκολη η δυνατότητα εντοπισμού των προϊόντων από τους καταναλωτές. «Θα παρακολουθούμε πολύ στενά και την εξέλιξη της όλης διαδικασίας, λαμβάνοντας μέτρα όπου απαιτείται, για να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η αποτελεσματικότητά του ‘‘καλαθιού’’», τονίζουν χαρακτηριστικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, πριν από λίγες ημέρες υπογράμμισε ότι σε περίπτωση που το «καλάθι του νοικοκυριού» δεν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε υπάρχει και plan B, το οποίο βέβαια δεν αποκάλυψε.
Από την πλευρά του, πάντως, ο Αλ. Τσίπρας επιχείρησε –προτού καν εφαρμοστεί η πρωτοβουλία– να την αποδομήσει. Ειδικότερα, μιλώντας στο «Κόκκινο» έκανε λόγο για μια επικοινωνιακή κίνηση, ισχυριζόμενος ότι «στην πραγματικότητα δεν θα μειώσει το κόστος που πληρώνει ο καταναλωτής, όταν πάει σουπερμάρκετ».

Πηγή: Εφημερίδα tomanifesto

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: