8.2 C
Karditsa
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Χαρακόπουλος: Να δούμε κατάματα τι φταίει στη Δημόσια εκπαίδευση

Διαβάστε επίσης:

Στην αξία της ευγενούς άμιλλας, αλλά και στην ανάγκη αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, μετά και τον προβληματισμό για τις κακές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στον διεθνή διαγωνισμό PISA, αναφέρθηκε ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, χαιρετίζοντας την εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) για την βράβευση των διακριθέντων σε Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Θεσσαλών μαθητών, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Λάρισας.

- Advertisement -

Να πιάσει τόπο η αύξηση κονδυλίων στην Παιδεία…
Ο Θεσσαλός πολιτικός, αφού ευχαρίστησε τον πρόεδρο της Ένωσης στη Θεσσαλία κ. Σταμάτη Μαλάκο και το μέλος κ. Ηλία Τανό για την πρόσκληση, στον χαιρετισμό που κλήθηκε να απευθύνει άρχισε λέγοντας «επιτρέψτε μου να σκεφτώ φωναχτά, κάτι που αποφεύγουμε πολλές φορές φοβούμενοι το πολιτικό κόστος, που είναι μία από τις αιτίες της κακοδαιμονίας της χώρας, των παθογενειών που τόσο μας ταλαιπωρούν. Αυτές τις μέρες συζητούμε τον προϋπολογισμό και όπως ξέρετε για φέτος έχουμε προϋπολογίσει αύξηση των δαπανών για την παιδεία κατά 255 εκατομμύρια ευρώ. Μιλώντας, όμως, από το βήμα της Βουλής είπα ότι το ζητούμενο είναι να πιάσουν τόπο αυτά τα λεφτά. Γιατί, όπως θα είδατε και εσείς, αυτές τις μέρες δημοσιοποιήθηκαν τα αποτελέσματα του προγράμματος διεθνούς αξιολόγησης PISA που διεξάγει ο ΟΟΣΑ κάθε τρία χρόνια σε μαθητές του Λυκείου, που δείχνουν ότι οι επιδόσεις των μαθητών μας στα Δημόσια Σχολεία δεν είναι και οι καλύτερες. Είμαστε στην 44η θέση στις φυσικές επιστήμες. Πολύ χαμηλά. Αντιθέτως, οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων κατατάσσονται πολύ ψηλότερα και πάντως πάνω από το μέσο όρο των χωρών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό της PISA. Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει όλους, για τις επιδόσεις της δημόσιας εκπαίδευσης. Να δούμε στον καθρέφτη τον εαυτό μας και τι φταίει; Γιατί φτάσαμε σε αυτή την πραγματικότητα; Το λέω γιατί η δημόσια εκπαίδευση ήταν πάντοτε ιμάντας κοινωνικής ανόδου. Ήταν αυτή που έδινε ευκαιρίες στα παιδιά που προέρχονται από πιο αδύναμα οικονομικά στρώματα, να έχουν ευκαιρίες κοινωνικής ανόδου, κοινωνικής ανέλιξης, ευκαιρίες για καλύτερη ζωή. Πρέπει λοιπόν να δούμε κατάματα τι φταίει και να το διορθώσουμε».

Η γνώση είναι δύναμη προόδου
Ο Μάξιμος Χαρακόπουλος επισήμανε ότι «εσείς εδώ, βέβαια, είστε αυτοί που διακρίθηκαν, που ξεχώρισαν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να έχουμε μπροστάρηδες, να έχουμε θετικά πρότυπα που τραβούν όλη την μαθητική κοινότητα μπροστά. Και νομίζω ότι η γνώση πάντοτε ήταν δύναμη προόδου και η αριστεία, βεβαίως, δεν είναι ρετσινιά, ούτε μπορεί να είναι πρότυπο η ήσσων προσπάθεια, η οποία δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια επικράτησε στην ελληνική κοινωνία και κοντά σε αυτήν επιβλήθηκε και στη δημόσια εκπαίδευση».

Η εθνική αφύπνιση ήταν και θέμα Παιδείας
Ο βουλευτής και συγγραφέας πρόσθεσε ότι «πολλά πρέπει να θεραπεύσουμε, αλλά επειδή είναι νωπή η επέτειος των 200 χρόνων της Ελληνικής Επανάστασης, να θυμόμαστε ότι ο τόπος δεν απελευθερώθηκε από την τουρκική σκλαβιά μόνο χάρη στους ήρωες που πολέμησαν. Απελευθερώθηκε και χάρη στους μεγάλους δασκάλους του γένους, που καλλιέργησαν την εθνική αφύπνιση των υπόδουλων ραγιάδων. Απελευθερώθηκε και χάρη στους εθνικούς ευεργέτες που τα χρόνια της σκλαβιάς έδιναν χρήματα για να χτιστούνε σχολεία στην υπόδουλη Ελλάδα».
Ο κυβερνητικός βουλευτής επέδωσε βραβείο στον μαθητή Λυκείου Παναγιώτη Μπέλλο που κατέκτησε το αργυρό μετάλλιο στην 5η Βαλκανική Ολυμπιάδα Φυσικής, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο στο Δυρράχιο της Αλβανίας. Καταλήγοντας συνεχάρη «τα παιδιά, τους γονείς, τις οικογένειες που είναι συνοδοιπόροι και συμπαραστάτες σε όλη αυτήν προσπάθεια. Χρειαζόμαστε τέτοια θετικά πρότυπα και αξίζουν συγχαρητήρια και στην Ένωση Ελλήνων Φυσικών που επιβραβεύει αυτούς που διακρίνονται μέσα από την ευγενή άμιλλα. Και πάλι συγχαρητήρια, καλή πρόοδο στα παιδιά μας».
Στην εκδήλωση ο Πρόεδρος του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, δρ Βασίλης Γερογιάννης, ανέπτυξε εισήγηση για την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ ο Γενικός Γραμματέας ΕΕΦ, κ Κώστας Βουρλιάς, αναφέρθηκε εκτενώς στην αξία του μαθήματος της φυσικής.

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: