8.2 C
Karditsa
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Το project του Ε65

Διαβάστε επίσης:

Συνολικά τέσσερα έργα υποδομής έχουν «ξεμπλοκάρει» το τελευταίο διάστημα, με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στη δυτική Μακεδονία να αποτελεί το τελευταίο χρονικά project, το οποίο εισέρχεται σε τροχιά υλοποίησης.

Πρόκειται για τα εξής εμβληματικά έργα:

- Advertisement -

Ε65.
Πάτρα – Πύργος
Μετρό Θεσσαλονίκης
Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας
«Όλη η δουλειά που έχει γίνει εδώ και 1,5 χρόνο αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Και το 2021, μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

Το project του Ε65

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 181 χιλιομέτρων, ενώνοντας τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό.

Ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, το 2011 αποφασίστηκε, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση, να υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξινιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χιλιομέτρων και να μετατεθεί η κατασκευή των άλλων δύο τμημάτων (Βόρειο και Νότιο).

– Νότιο Τμήμα

Η κατασκευή του νότιου τμήματος Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2018 και έχει εκτελεστεί μέχρι στιγμής το 63% του έργου.

– Βόρειο Τμήμα

Στις 18 Ιανουαρίου, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του βορείου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια.

Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες, οι δύο εκ των οποίων θα κατασκευαστούν με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut and Cover) μήκους 264 και 180 μέτρων, ενώ οι άλλες δύο θα έχουν μήκος 65 και 400 μέτρα αντίστοιχα.

Θα κατασκευαστούν επίσης 31 γέφυρες / άνω διαβάσεις και έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

Στον Ε65 θα υπάρχουν δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ), καθώς και ένας Μετωπικός Σταθμός διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν τέλος χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
moneyreview.gr

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: