8.2 C
Karditsa
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Σκόνδρα: Να επανεξεταστεί η θέση της Καρδίτσας στον ακαδημαϊκό χάρτη

Διαβάστε επίσης:

«Η Κυβέρνηση υλοποιεί τα υποσχεθέντα, δημιουργεί ένα σύγχρονο πλαίσιο λειτουργίας της ανώτατης παιδείας στη πατρίδα μας»
Την επανεξέταση της θέσης της Καρδίτσας στον ακαδημαϊκό χάρτη, για να αρθούν οι αδικίες και να επανακτήσει αυτά που δικαιούται ζήτησε, από το βήμα της Βουλής, η Βουλευτής Καρδίτσας κ. Ασημίνα Σκόνδρα, στην τοποθέτησή της επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας.

Μεταξύ άλλων η κ. Σκόνδρα ανέφερε:
«Το παρόν νομοσχέδιο σηματοδοτεί αλλαγή προς το καλύτερο, ειδικά στον τρόπο που αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση αλλά και το μεγαλύτερο τμήμα του ελληνικού λαού, την λειτουργία και τον ρόλο που διαδραματίζει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην πατρίδα μας.
Στέκομαι σε αυτό το σημείο, διότι ακούγοντας κάποιους συναδέλφους μα μιλούν περί επίθεσης στην παιδεία, περί διάλυσής της και άλλα παρόμοια, μου δημιουργείται η εντύπωση, πως για ακόμη μία φορά βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος ή πως για μια ακόμη φορά υποκρίνονται ασύστολα.
Όλοι γνωρίζουμε τις φουρτούνες που αντιμετωπίζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Ανώτατη Παιδεία στην Ελλάδα. Επίσης όλοι αντιλαμβανόμαστε, ότι μεγάλο μέρος ευθύνης πέφτει στις πλάτες του πολιτικού συστήματος και όχι στην ίδια την ακαδημαϊκή κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα σε εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις, που αντιμετώπιζαν και συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν το ζήτημα της ανώτατης εκπαίδευσης με ιδεοληψία και μικροκομματικές σκοπιμότητες. Με αριστερές ψευδοευαισθησίες, με αντιλήψεις ξεπερασμένες και καταδικασμένες από την κοινωνία.
Η ανώτατη παιδεία σε ολόκληρο τον υπόλοιπο κόσμο εξελίσσεται, εκσυγχρονίζεται, βελτιώνεται και ανταγωνίζεται μεταξύ της, παραδίδοντας πλέον στην ελεύθερη διεθνή αγορά επιστήμονες άρτια εκπαιδευμένους,που προσφέρουν τις γνώσεις και τις υπηρεσίες τους.
Το να προσπαθούμε στην Ελλάδα – μάταια θα έλεγα εγώ – να εξαιρέσουμε τηνεγχώρια ανώτατη παιδεία από αυτές τις διεθνείς εξελίξεις, μόνο εμάς τους ιδίους θα βλάψει. Ο υπόλοιπος κόσμος προχωρά και δεν μας περιμένει. Το τρένο θα χαθεί οριστικά και τα παιδιά μας θα υπολείπονται σε γνώσεις και δεξιότητες, των συναδέλφων τους από το εξωτερικό. Εκεί βρίσκεται για εμένα η ουσία του ζητήματος.
Έρχεται λοιπόν η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου και θέτει τα απαραίτητα θεμέλια για την αναδιάρθρωση της λειτουργίας των ιδρυμάτων, ώστε αυτά να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες μίας σύγχρονής και άκρως ανταγωνιστικής αγοράς εργασίας, να παράγουν ολοκληρωμένη και εξωστρεφή έρευνα και να έχουν ουσιαστική αυτονομία διοικητική αλλά και οικονομική.
Τρείς είναι οι βασικοί άξονες των νομοθετικών ρυθμίσεων.
Η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, που αντικαθιστά την περιορισμένη σε αρμοδιότητεςΑΔΙΠ, η απελευθέρωση των ειδικών λογαριασμών κονδυλίων έρευνας, που είναι το κεντρικό εργαλείο χρηματοδότησης της έρευνας στα πανεπιστήμια και οι λοιπές ρυθμίσεις, που στοχεύουν κυρίως στην επίλυση λειτουργικών και γραφειοκρατικών προβλημάτων.
Η νέα αυτή Αρχή θα καταστεί κεντρικός πυλώνας λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης ώστε να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση και αναβάθμιση των πανεπιστημίων. Θα ασχολείται με την διαμόρφωση μιας εθνικής στρατηγικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση, την πιστοποίηση και τη διασφάλιση της ποιότητας των προγραμμάτων σπουδών και των ιδρυμάτων.
Και όσοι από εσάς, ακούοντας και μόνο την λέξη αξιολόγηση, δυσανασχετείτε, οφείλω να πω ότι υλοποιείται η προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης μας,να ενισχυθεί η διαφάνεια σε όλα τα ζητήματακαι να γίνουν πράξη οι καλύτερες εκπαιδευτικές και ερευνητικές πρακτικές.
Απαλλάσσονται τα ιδρύματα από τη βαριά γραφειοκρατία που συνιστούν τροχοπέδη για τη διεξαγωγή της έρευνας, ενισχύοντας όμως ταυτόχρονα τις εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας.
Δημιουργούνται, επίσης και προϋποθέσεις για μία πιο σύγχρονη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με πιο ευέλικτες διαδικασίες, μακριά από γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Ένα σχολείο που θα παρέχει γνώσεις και δεξιότητες στους αυριανούς πολίτες, που πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ζωής.
Θεσπίζεται το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής, το οποίο αποκτάται κατόπιν εξετάσεων. Ακόμη ένα εφόδιο για τους νέους μας, που καλούνται να ανταποκριθούν σε ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό ψηφιακό περιβάλλον.
Ο νόμος Γαβρόγλου δημιούργησε ένα χάος αφού αναστάτωσε την Ανώτατη Παιδεία. Διαμόρφωσε ένα νέο ακαδημαϊκό χάρτη με συγχωνεύεις ΑΕΙ-ΤΕΙ, με καταργήσεις σχολών και δημιουργία νέων, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας και επίσης χωρίς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Η μόνη σκοπιμότητα ήταν η ρουσφετολογική, αφού ιδρύονταν η καταργούνταν τμήματα στο γόνατο, την ώρα που ψηφίζονταν το νομοσχέδιο στη Βουλή.
Πολλές περιοχές βίωσαν την άναρχη αυτή κατάσταση. Όπως και η Καρδίτσα, με τα τμήματα Διατροφής και Διαιτολόγιας, Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, ένα τμήμα πρότυπο, εξωστρεφές, μοναδικό στη χώρα, Δασοπονίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, που είτε διασπάστηκαν είτε μεταφέρθηκαν, χωρίς να ληφθεί υπόψη ότι επρόκειτο για τμήματα δυναμικά, ευρέως αναγνωρισμένα, με επαγγελματικά δικαιώματα και προϋποθέσεις εξέλιξης, όπου φοιτούσαν στο σύνολο περισσότεροι από 2000 φοιτητές.
Σε αυτό το σημείο, κύριοι Υπουργοί, θέλω να καταθέσω την προσωπική μου άποψη, ότι η τεχνολογική εκπαίδευση πρέπει και πάλι να συσταθεί στη χώρα μας, διότι αποτελεί βασικό πυλώνα εκπαίδευσης και επαγγελματικής σταδιοδρομίας νέων ανθρώπων, που προσφέρουν αναγκαίες υπηρεσίες στη κοινωνία και την οικονομία.
Ελπίζω λοιπόν, κυρία Υπουργέ, και το ζητώ ευθέως, η νέα αυτή Αρχή να επανεξετάσει προσεκτικά τη θέση της Καρδίτσας στον ακαδημαϊκό χάρτη. Να μην αδικηθεί, να επανακτήσει αυτά που δικαιούται και να μην υστερεί σε σχέση τουλάχιστον με τους όμορους Νομούς.
Η Κυβέρνηση υλοποιεί τα υποσχεθέντα, έτσι σταματάμε την φυγή εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού στο εξωτερικό. Προάγουμε την εξωστρέφεια και την διεθνοποίηση των ελληνικών Α.Ε.Ι., εξασφαλίζοντας την απαραίτητη τεχνογνωσία στους μελλοντικούς μας επιστήμονες.
Η Νέα Δημοκρατία ακολουθώντας πιστά μία πολιτική ισχυροποίησης του ρόλου της δημόσιας παιδείας, εισάγει ρυθμίσεις που θα αναδείξουν την πραγματική ποιότητά της και το υψηλό επίπεδο σπουδών που παρέχουν στη νέα γενιά.
Σε θέματα εθνικής παιδείας, δεν χωρούν ούτε κομματικές ούτε ιδεολογικές αγκυλώσεις. Κατ’ επέκταση, το νομοσχέδιο οφείλει να τύχει της στήριξης όλων μας. Και για όσους αντιδρούν, λέγοντας, ότι οι ρυθμίσεις έπρεπε να είναι καλύτερες, απαντώ:
Ο εχθρός του καλού είναι όντως το καλύτερο, ωστόσο αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία να μην στηριχθούν ρυθμίσεις βελτιωτικές, που μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στο καλύτερο».

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: