8.2 C
Karditsa
Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

ΠΕΟ Λάρισας – Βόλου: Ο πιο επικίνδυνος δρόμος της Θεσσαλίας

Διαβάστε επίσης:

Σε μια εποχή σύγχρονων και ασφαλών οδικών αξόνων, η Θεσσαλία και η χώρα μας διαθέτει ακόμη δρόμους επικίνδυνους, κανονικές καρμανιόλες. Ένας τέτοιος δρόμος είναι η παλιά εθνική οδός Λάρισας – Βόλου. Το ανθρώπινο αίμα που έχει χυθεί εδώ, όπως και οι οικονομικοί πόροι που έχουν κατά καιρούς διατεθεί για συντηρήσεις και βελτιωτικές παρεμβάσεις, μπορεί να μείωσαν, αλλά δεν εξάλειψαν την επικινδυνότητά του.

Αδιάσειστη απόδειξη της ακαταλληλότητας του δρόμου αποτελούν τα 50 τουλάχιστον εικονοστάσια, που μπορεί να μετρήσει κάποιος κατά μήκος της διαδρομής. Είναι εκεί, φρουροί της ανθρώπινης αμεριμνησίας, μνημεία ζωών που θυσιάστηκαν σε μια στιγμή απροσεξίας ή επιπολαιότητας και συνεχούς υπόμνησης προς διερχόμενους αλλά και αρμόδιους ότι κάποτε πρέπει αυτό να αλλάξει…
Άλλα εμφανώς παλαιά, με ίχνη σκουριάς και σπασμένα τα τζάμια τους, άλλα πιο πρόσφατα, μερικά των τελευταίων χρόνων, φτιαγμένα από μάρμαρο και πέτρα, «προειδοποιούν» τους ταξιδιώτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση.
Στην παλαιά εθνική οδό, οι οδηγοί καλούνται να επιδεικνύουν ιδιαίτερα αυξημένα αντανακλαστικά, αφού η έλλειψη ανοιγμάτων στους παράπλευρους αγροτικούς δρόμους, τους καθιστά άκρως επικίνδυνους για σύγκρουση μεταξύ όσων οχημάτων βρίσκονται επί της κεντρικής οδού και εκείνων που βγαίνουν σε αυτή. Ο κίνδυνος αυξάνει λόγω της πυκνής βλάστησης που φυτρώνει στις άκρες της οδού, ιδιαίτερα αυτή την εποχή, η οποία μειώνει κατά πολύ την ορατότητα ωθώντας τα οχήματα στις διασταυρώσεις, να βγαίνουν στο οδόστρωμα της παλιάς εθνικής, πριν στρίψουν. Ένα ακόμα γεγονός που καθιστά την οδό επικίνδυνη, είναι η αραιή και ελλιπής σήμανση σε κρίσιμα σημεία του δρόμου, όπως τις στροφές, ή πριν την είσοδο σε οικισμούς. Ειδικά το βράδυ, όπου σε μεγάλα τμήματα του δρόμου δεν υπάρχει κανενός είδους δημόσιος φωτισμός, οι οδηγοί πρέπει να βασίζονται μόνο στα φώτα των οχημάτων τους για αρκετά χιλιόμετρα, γεγονός που καθιστά την οδήγηση δύσκολη, ακόμα και για επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Ενίοτε η πρόκληση ατυχημάτων οφείλεται και στην οδηγική συμπεριφορά όσων χρησιμοποιούν τον δρόμο, αφού η πλειονότητα των οχημάτων, συμβατικών Ι.Χ.Ε. ή φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων, επιλέγουν να προσπεράσουν ξεπερνώντας κατά πολύ το ανώτατο όριο ταχύτητας που στα περισσότερα σημεία του δρόμου είναι τα 70χλμ./ώρα.
Εύκολα γίνεται αντιληπτό πως στην επικινδυνότητα της παλαιάς εθνικής οδού Λάρισας-Βόλου συντελούν πολλοί παράγοντες. Όμως, ο δρόμος συνεχίζει να αποτελεί επιλογή πολλών οδηγών καθημερινά, ειδικά εκείνων που μετακινούνται μεταξύ των δύο πόλεων συχνά και δεν είναι σε θέση να πληρώνουν τα διόδια της νέας εθνικής οδού. Γι’ αυτό είναι ανάγκη η Περιφέρεια να προχωρήσει γρήγορα τις ενέργειές της για τη βελτίωση της ασφάλειας του δρόμου, καθώς και στην τακτική συντήρησή του. Κι ενώ είναι απαραίτητη η παρέμβαση της πολιτείας, οι χρήστες του δρόμου οφείλουν από την πλευρά τους να δείχνουν αυξημένη επαγρύπνηση και να τηρούν τους κανόνες της ασφαλούς οδήγησης.
Δεν υπάρχει λόγος να προστεθούν κι άλλα εικονοστάσια στις άκρες του δρόμου…
Νίκος Μουλόπουλος
πηγή: eleftheria.gr

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: