Ανοιχτό διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάδειξη του αναδόχου, που θα αναλάβει την εγκατάσταση και λειτουργία του έξυπνου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον Βόλο, προκηρύσσει ο Δήμος.
Με απόφαση της οικονομικής επιτροπής που συνεδρίασε χθες εγκρίθηκαν οι όροι του διαγωνισμού για το έργο προϋπολογισμού 5.325.711,17 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα υπογράψει σύμβαση διάρκειας επτά ετών.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το νέο σύστημα χωροθετείται σε συνολικά 45 δρόμους στους οποίους καταγράφονται 1.008 θέσεις ΣΕΣ και 1.401 θέσεις στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους. Σε αυτές τις 45 οδούς καταγράφονται επίσης 53 ειδικές θέσεις, 284 θέσεις για μοτοποδήλατα, 54 θέσεις ΑμεΑ και 35 για ταξί και 47 θέσεις φορτοεκφόρτωσης.
Η περιοχή εφαρμογής του νέου ΣΕΣ περιλαμβάνει την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Φιλελλήνων, Μαγνήτων, Κοραή, Κωνσταντά, 54ου Συντάγματος ΕΛ.ΑΣ., Γαζή, Βασσάνη, 2ας Νοεμβρίου, Θουκυδίδου, Παπαδιαμάντη, Λαμπράκη, Μπόρελ, Αργοναυτών, Ηπείρου, Ιάσονος, Φιλελλήνων, Δημητριάδος, Τσοποτού, Φιλίππου Ιωάννου, Σαράτση, Περραιβού, Πολυμέρη, Φιλελλήνων.
Στάθμευση επί πληρωμή 9 π.μ. – 9 μ.μ.
Η μελέτη προβλέπει λειτουργία του Σ.Ε.Σ. συνεχόμενα από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα. Τις Κυριακές και Αργίες η στάθμευση θα είναι ελεύθερη.
Επίσης ο μέγιστος χρόνος στάθμευσης θα αφορά τις τρεις ώρες αντί για δύο που ισχύει σήμερα.
Ενα ευρώ την ώρα
Θα δημιουργηθεί μία ζώνη τιμολόγησης. Ως ελάχιστο κόστος στάθμευσης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στην ελάχιστη διάρκεια στάθμευσης (δηλαδή 1,00€ για μία ώρα). Η ανανέωση του 3ωρου χρόνου στάθμευσης σε ίδια θέση δεν επιτρέπεται.
Επίσης, οι κάτοικοι θα καταβάλουν ένα ετήσιο τέλος για το κόστος έκδοσης της κάρτας μονίμου κατοίκου και για την ανάληψη ενός μικρού μέρους του κόστους συντήρησης και αστυνόμευσης των θέσεων τους. Το σχετικό ποσό που καταβάλουν οι δημότες άλλων πόλεων που έχει εφαρμοστεί αντίστοιχο μέτρο είναι 10€ ετησίως και προτείνεται κάτι αντίστοιχο και για το Δήμο Βόλου.
Πληρωμή μέσω pos ή smartphone
Για τον Δήμο Βόλου προτείνονται δύο συστήματα τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά, χωρίς να αποκλείει το ένα την χρήση του άλλου, προσφέροντας στο χρήστη εναλλακτικές επιλογές τρόπου πληρωμής.
Είναι μία πρακτική που ακολουθείται σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπου χρησιμοποιούνται άυλες συναλλαγές POS σε συνδυασμό με πληρωμή μέσω smartphone.
Στάθμευση για μόνιμους κατοίκους
Για τη στάθμευση των κατοίκων θα εφαρμοστούν 3 ζώνες στάθμευσης κατοίκων, με συνολικά 1.401 θέσεις στάθμευσης. Συγκεκριμένα:
ΖΩΝΗ Α περικλείεται από τις οδούς: Παπαδιαμάντη – Θουκυδίδου – 2ας Νοεμβρίου – Βασσάνη – Ανθ. Γαζή – 54ου Συντάγματος – Κωνσταντά – Κοραή – Μαγνητών – Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού) – Αργοναυτών – Μπόρελ – Λ. Λαμπράκη – Παπαδιαμάντη.
ΖΩΝΗ Β περικλείεται από τις οδούς: Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού) – Μαγνητών – Φιλελλήνων – 28ης Οκτωβρίου – Κουμουνδούρου – Τάκη Οικονομάκη – Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού).
ΖΩΝΗ Γ περικλείεται από τις οδούς: Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού) – Τάκη Οικονομάκη – Κουμουνδούρου – 28ης Οκτωβρίου – Φιλελλήνων – Πολυμέρη – Περραιβού – Σαράτση -Φιλίππου Ιωάννου – Τσοποτού – Δημητριάδος – Φιλελλήνων – Ιάσωνος – Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού).
Οι κάτοικοι που διαμένουν στην περιοχή εφαρμογής του συστήματος, θα εφοδιασθούν με ειδικό σήμα και θα αποκτούν το δικαίωμα να σταθμεύουν δωρεάν και χωρίς χρονικό περιορισμό, στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης μόνο για κατοίκους, ανάλογα με τη ζώνη που βρίσκεται η κατοικία τους.
Ο αριθμός των οχημάτων ιδιοκτησίας του, για το οποίο ο κάθε κάτοικος θα έχει δικαίωμα να εφοδιασθεί με κάρτα, προτείνεται να είναι έως δύο.
Επιτρέπεται ελεύθερα και χωρίς ωριαίο τέλος, κατά τη διάρκεια όλου του 24ωρου και χωρίς χρονικό περιορισμό, η στάθμευση οχημάτων ΑμεΑ σε όλες τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης με πληρωμή (θέσεις επισκεπτών) του ΣΕΣ. Τα συγκεκριμένα οχήματα θα πρέπει να φέρουν ειδικό σήμα σε εμφανές σημείο του αυτοκινήτου.
Στη Δημοτική Αστυνομία ο έλεγχος
Για την εποπτεία και τη διαχείριση του Σ.Ε.Σ. αρμόδιο ορίζεται το τμήμα Δημοτικής Αστυνομίας του Δήμου Βόλου.
Οι δημοτικοί αστυνόμοι θα οργανωθούν σε ειδική ομάδα, θα εκπαιδευτούν και θα ετοιμασθεί πλήρες πρόγραμμα αστυνόμευσης και παρακολούθησης των αποτελεσμάτων. Υπολογίζεται ότι θα απαιτείται ένας αστυνομικός για έλεγχο 200 θέσεων επισκεπτών.
Θα χρησιμοποιηθούν σύγχρονες ηλεκτρονικές φορητές συσκευές για την έκδοση των κλήσεων των παράνομα σταθμευμένων αυτοκινήτων οι οποίες θα επικοινωνούν μέσω διαδικτύου με το κέντρο ελέγχου του συστήματος. Η χρήση τους θα διευκολύνει και θα επιταχύνει το έργο της δημοτικής αστυνομίας μηδενίζοντας σχεδόν και τις περιπτώσεις λαθών.
1.008 εμπορικές θέσεις
Στο πλαίσιο του έργου θα υλοποιηθεί Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) για την διαχείριση των επί πληρωμή θέσεων στάθμευσης.
Συνοπτικά, οι 1.008 εμπορικές θέσεις στάθμευσης επιμερίζονται σε τρεις κατηγορίες διαχείρισης:
Θα τοποθετηθούν 652 αισθητήρες στάθμευσης σε θέσεις επισκεπτών με διαχείριση, προβολή και πληρωμή της στάθμευσης μέσω της κεντρικής εφαρμογής διαχείρισης και της εφαρμογής επισκεπτών/δημοτών.
Θα εγκατασταθεί αυτόνομο σύστημα στάθμευσης για δύο υπαίθρια κλειστά parking συνολικής χωρητικότητας 117 θέσεων, όπου η πληρωμή γίνεται επί τόπου μέσω 2 αυτόματων ταμείων, ένα σε κάθε κλειστό χώρο στάθμευσης. Τα στοιχεία διαθεσιμότητας και πληρωμής της ελεγχόμενης στάθμευσης θα ενσωματωθούν εντός της κεντρικής εφαρμογής διαχείρισης στάθμευσης.
Θα οριοθετηθούν 239 θέσεις χωρίς την εγκατάσταση αισθητήρα καταληψιμότητας. Η διαχείριση, προβολή και πληρωμή της στάθμευσης θα πραγματοποιείται μέσω της κεντρικής εφαρμογής διαχείρισης στάθμευσης και της εφαρμογής επισκεπτών/δημοτών.
Η διαβίβαση της πληροφορίας από τους αισθητήρες προς το λογισμικό διαχείρισης θα γίνεται μέσω ενός δικτύου LoraWAN που θα εγκατασταθεί στο πλαίσιο του έργου και θα αποτελείται από μία σειρά διαδικτυακών συσκευών (LoRaWAN Gateways).
Η διαχείριση των θέσεων στάθμευσης της πόλης θα γίνεται μέσα από την πλατφόρμα – λογισμικό διαχείρισης ελεγχόμενης στάθμευσης του δήμου, η οποία θα λειτουργεί ως εργαλείο διαχείρισης για τον πλήρη έλεγχο της υποδομής ελεγχόμενης στάθμευσης. Αυτή θα συγκεντρώνει, θα επεξεργάζεται, θα οπτικοποιεί και θα διαμοιράζει, σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα που θα λαμβάνει από τους αισθητήρες στάθμευσης, το αυτόνομο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης των δύο κλειστών χώρων στάθμευσης και την άνευ αισθητήρων παρόδια στάθμευσης μειωμένης χρέωσης.
πηγή: taxydromos.gr