8.2 C
Karditsa
Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Γεραπετρίτης: Λειτουργικός από τον Νοέμβριο του ’22 ο σταθμός στη Λάρισα

Διαβάστε επίσης:


Ο κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε την Τετάρτη στη Βουλή στοιχεία που δείχνουν τι ακριβώς συνέβη και τι παραδόθηκε από τη σύμβαση του 2014 που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ως το 2016. Όπως είπε χαρακτηριστικά η πρώτη προθεσμία ήταν να ολοκληρωθεί η αρχική σύμβαση εντός εκείνου του έτους ωστόσο πήρε πολλές παρατάσεις. Εξήγησε, ότι «παραδίδω ένα έργο» σημαίνει το παραδίδω λειτουργικό μετά από δοκιμή σε χρήση. Δεν σημαίνει απλώς ότι έχει γίνει η πρόβλεψη της εκταμίευσης των ποσών. Επομένως δεν υφίσταται ο ισχυρισμός ότι παραδόθηκε το 2019, ένα μέρος που αγγίζει το 70%, Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου αλλά και γι’ αυτό το 33% υπήρξαν σοβαρότατα ζητήματα. Διαπιστώθηκε ότι ένα μέρος του 33% δεν ήταν πιστοποιημένο από τον εγκεκριμένο οργανισμό. Άρα δεν ήταν λειτουργικό καθώς δεν ήταν συμβατό με τα υπόλοιπα συστήματα του ΟΣΕ. Από τα 33% το 15% έγινε από την αρχή μετά από το 2021 και μάλιστα έγινε αδαπάνως διότι οφείλετο σε πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης. Άρα από το 2016 πρακτικά, λειτουργικά παραδόθηκε το 18%. Επειδή στο μεσοδιάστημα προέκυψε δημοσιονομικός έλεγχος και ζήτημα νέας αρχιτεκτονικής, καθυστέρησε να υπάρξει η αναγκαία συμπληρωματική σύμβαση για κάλυψη των κενών. Η Τεχνική Υπηρεσία του ΟΣΕ ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2017 προειδοποιούσε την διοίκηση ότι άμεσα έπρεπε να υπογραφεί νέα συμπληρωματική σύμβαση. Από τον Σεπτέμβριο 2017 δεν υπάρχει καμία απολύτως πράξη έως το 2019. Για 2 χρόνια δεν υπήρξε καμία εξέλιξη. Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής 52%. Σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί το 70%. Άρα έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά 18% , από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα επιπλέον 52%. Αυτά είναι αδιάσειστα στοιχεία.

Πού βρισκόμαστε σήμερα- στόχοι
Οι συμβάσεις αυτές είναι σε εξέλιξη και προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Ο πρωθυπουργός είχε άμεση επικοινωνία με την μητρική εταιρία Alstom της Γαλλίας και έλαβε διασφαλίσεις για μη καθυστερήσεις. Γίνονται όλες οι ενέργειες ώστε το έργο να ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο και από τον Οκτώβριο όλο το δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης να έχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο που θα παραδοθεί όλο το έργο θα υπάρξει αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο αριθμό προσωπικού στα κρίσιμα πόστα, μείωση δρομολογίων για διασφάλιση της παρακολούθησής τους, μείωση ταχύτητας συρμών, ταχύτατη αποπεράτωση διαδικασιών προσλήψεων, αύξηση μηχανοδηγών και συνοδών μελών , αστυνόμευση δικτύου για κλοπές και δολιοφθορές. Θα γίνει κακούργημα όχι μόνο η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού αλλά και η κλεπταποδοχή.
Τίποτα δεν μπορεί να φέρει πίσω τα θύματα. Θα εξαντλήσουμε όμως κάθε μέσο για να μη συμβεί ποτέ ξανά και η έρευνα να φτάσει μέχρι τέλους.

- Advertisement -

*Επισυνάπτονται:
α) Πρωτόκολλο παραλαβής  του ηλεκτρονικού συστήματος του Σιδηροδρομικού Σταθμού Λάρισας το Νοέμβριο του 2022 που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό σύστημα βρισκόταν σε λειτουργία τον χρόνο του δυστυχήματος εδώ.
β) Έγγραφο με στοιχεία που αποδεικνύει τα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ, ότι το 2019 είχε παραδοθεί το 68% του έργου της σηματοδότησης και του συστήματος τηλεδιοίκησης που προέβλεπε η σύμβαση του 2014, αφού προκύπτει ότι  ως το 2016 είχε παραδοθεί το 32,69% του έργου (δηλαδή 17 από τους 52 σταθμούς) και ως το 2019 τίποτα άλλο, εδώ.

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: