8.2 C
Karditsa
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Επιστροφή στις ράγες με ασφάλεια -Οι 5 φάσεις έναρξης των δρομολογίων

Διαβάστε επίσης:

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί -όπως επισήμανε χθες ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης- σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: Στην επιθεώρηση υποδομών που θα διαρκέσει 4 ημέρες και την σταδιακή έναρξη δρομολογίων που θα γίνει από τις 22 Μαρτίου σε 5 φάσεις ανά πενθήμερο. Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον πέντε ενότητες παρεμβάσεων, που θα συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές. Συγκεκριμένα:

- Advertisement -

Πρώτον: Άμεση ενίσχυση της ασφάλειας για την επίτευξη της οποίας προβλέπονται:
-Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
-Στελέχωση ανοιχτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
-Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
-Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών.
-Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
-Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
-Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Δεύτερον: Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων
-Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
-Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
-Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Τρίτον: Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
-Ταχεία ολοκλήρωση της πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
-Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
-Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
-Διερεύνηση της δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
-Επαναξιολόγηση της εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
-Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Τέταρτον: Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών
-Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
-Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
-Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
-Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.
Πέμπτον: Ρυθμιστικές παρεμβάσεις
-Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
-Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
-Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

2.Οι 5 φάσεις έναρξης των δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών· ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού). Με αυτά τα δεδομένα θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

–Πρώτη φάση 22 Μαρτίου: Ο Προαστιακός: Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο, Κάντζα – Λιόσια, Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα. Τα δρομολόγια: Θεσσαλονίκη – Φλώρινα. Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη -Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Κάτω Αχαΐα – Πάτρα. Πάτρα – Ρίο. Διακοφτό – Καλάβρυτα. Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο. Βόλος – Μηλιές. Τα εμπορευματικά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα και Θριάσιο – Θεσσαλονίκη .

–Δεύτερη φάση 27 Μαρτίου: Ο Προαστιακός: Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο.

–Τρίτη φάση 1 Απριλίου: Το InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα. Τα δρομολόγια: Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, Λάρισα – Βόλος, Λαμία – Στυλίδα.

–Τέταρτη φάση 6 Απριλίου. Το InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη . Τα εμπορευματικά δρομολόγια Θριάσιο – Θεσσαλονίκη.

–Πέμπτη φάση 11 Απριλίου. Κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών, όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια.

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: