8.2 C
Karditsa
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Ε65: Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες για τα τελευταία 70 χλμ.

Διαβάστε επίσης:

Ξεκινούν μέσα στο καλοκαίρι οι εργασίες κατασκευής του βόρειου τμήματος του Ε65, από Τρίκαλα έως Εγνατία. Την Πέμπτη το υπουργείο Υποδομών και η ΤΕΡΝΑ υπέγραψαν τη σύμβαση για το έργο των 442 εκατ. ευρώ και θα ακολουθήσει η έγκριση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή. Αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, το έργο θα ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών ετών, «βάζοντας στον χάρτη» μεγάλες περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και ολοκληρώνοντας τον πολύπαθο Ε65.

- Advertisement -

«Είναι μια πολύ σημαντική ημέρα για τη χώρα. Το βόρειο τμήμα του Ε65 είναι ένα πολύ μεγάλο έργο, που ήταν επί χρόνια μπλοκαρισμένο. Επειτα από μία δεκαετία αβεβαιότητας, σήμερα το έργο συμβασιοποιείται», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. «Είναι αυτονόητο ότι η βελτίωση της συνδεσιμότητας της Δυτικής Μακεδονίας θα ενισχύσει την ανάπτυξη της περιοχής και θα διευκολύνει την εποχή της απολιγνιτοποίησης να προσελκύσει νέες εταιρείες, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, επιχείρημα που χρησιμοποίησε και ο πρωθυπουργός στην αντιπρόεδρο της Ε.Ε.». Οπως ανέφερε, οι εργασίες στο βόρειο τμήμα θα ξεκινήσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αφού εγκριθεί από τη Βουλή η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. «Το ίδιο πιστεύω ότι θα γίνει μέσα στο έτος και για το τμήμα Πάτρας – Πύργου», ανέφερε.

«Θέλω να διαβεβαιώσω ότι με τη γνωστή ποιότητα κατασκευής, τη συνέπειά μας και πάντα σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία θα παραδώσουμε έναν αυτοκινητόδρομο που θα εκπλήξει ευχάριστα με τη χρησιμότητα που θα έχει για τους κατοίκους της χώρας», ανέφερε εκ μέρους των κατασκευαστών ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Οπως και με το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα), η κατασκευή του βόρειου τμήματος θα γίνει ως δημόσιο έργο, αλλά στην περίπτωση αυτή το σύνολο του κόστους (442 εκατ. ευρώ) καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η έγκριση του έργου από τις κοινοτικές υπηρεσίες δεν ήταν εύκολη υπόθεση (παρότι αυτό είχε χαρακτηριστεί «αναβαλλόμενο» το 2013, κατά την επανεκκίνηση των συμβάσεων παραχώρησης) λόγω της μηδενικής συμμετοχής του παραχωρησιούχου στο κόστος της κατασκευής αλλά και την εκτιμώμενη χαμηλή κυκλοφορία του. Τελικώς αυτό που προτάθηκε και τελικά έπεισε την Επιτροπή ήταν όντως η σύνδεση του έργου με την προσπάθεια απολιγνιτοποίησης της Δυτικής Μακεδονίας και την ανάγκη βελτίωσης της συνδεσιμότητάς της.
Με την κατασκευή του βόρειου τμήματος (και την παράδοση το 2022 του νότιου) θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του Ε65 έπειτα από μία σχεδόν 20ετή «οδύσσεια». Είναι χαρακτηριστικό ότι στη σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη στις 31 Μαΐου 2007, ο συνολικός προϋπολογισμός του Ε65 ήταν 1,6 δισ. ευρώ, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου και της Ε.Ε. στα 500 εκατ. ευρώ. Τελικώς, η κατασκευή μόνο του μεσαίου τμήματος (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) κόστισε στο Δημόσιο και στην Ε.Ε. 928 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν και οι πάσης φύσεως αποζημιώσεις που δόθηκαν (αλλά όχι οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες). Και με την προσθήκη του νότιου (300 εκατ. ευρώ) και του βόρειου (442 εκατ. ευρώ), το κόστος του έργου για το Δημόσιο και την Ε.Ε. ανεβαίνει στα 1.670 εκατ. ευρώ, δηλαδή… 234% περισσότερο από το αρχικό!

Οσον αφορά το τεχνικό σκέλος, το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει μήκος 70,5 χλμ. και περιλαμβάνει 2 σήραγγες, 20 γέφυρες, 6 κόμβους, 2 ΣΕΑ, έναν μετωπικό σταθμό διοδίων (Οξύνεια) και 3 πλευρικούς. Να σημειωθεί ότι οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί (παρά μόνο στο πρώτο τμήμα, από το 111ο χλμ. έως το 136ο χλμ., που είναι ημιτελές). Το υπουργείο Υποδομών ωστόσο εκτιμά ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα έγκαιρης ολοκλήρωσής τους, καθώς σε μεγάλο βαθμό ο δρόμος θα διέλθει από δημόσιες (δασικές) εκτάσεις. Κατά την 3ετή περίοδο κατασκευής του δρόμου εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 νέες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας 0,5% στο ΑΕΠ.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: