8.2 C
Karditsa
Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου, 2022

Ε65: Οι όροι κατασκευής του βόρειου τμήματος

Διαβάστε επίσης:

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το βόρειο τμήμα του Ε65. Το νέο κομμάτι, που θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα έχει το δικό του «πορτοφόλι» και τα έσοδα από τα διόδια θα χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση και τη λειτουργία του, με το Δημόσιο να υποστηρίζει ενδεχόμενο χρηματοδοτικό κενό με ποσό έως 38 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης, δηλαδή μέχρι το 2038.

Με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών τροποποιείται για τέταρτη φορά η σύμβαση παραχώρησης του 2007 για την κατασκευή του οδικού άξονα Ε65: η πρώτη ήταν το 2013, για την επανεκκίνηση των έργων, με την οποία κατασκευάστηκε μόνο το κεντρικό τμήμα Τρικάλων – Ξυνιάδας και τα άλλα δύο τμήματα «αναβλήθηκαν». Η δεύτερη το 2015, για τη δεύτερη επανεκκίνηση των έργων. Και η τρίτη το 2018, με την οποία καθορίστηκαν οι όροι κατασκευής του νότιου τμήματος (Λαμία – Ξυνιάδα), το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή και θα παραδοθεί σε ένα έτος.

Οι όροι της κατασκευής του βόρειου τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) είναι οι ίδιοι με εκείνους του νότιου τμήματος. Το τμήμα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο (το κόστος θα καλυφθεί 100% από το Ταμείο Ανάκαμψης) και κατόπιν θα παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό, που διαχειρίζεται τον υπόλοιπο Ε65. Ο παραχωρησιούχος θα «ανοίξει» έναν τραπεζικό λογαριασμό (χωριστό από εκείνον του νότιου), στον οποίο θα καταθέτει τα έσοδα του βόρειου τμήματος από διόδια και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Κάθε έξι μήνες θα γίνεται απολογισμός του κόστους συντήρησης και λειτουργίας του άξονα και έσοδα και έξοδα θα συμψηφίζονται. Αν περισσεύουν χρήματα, αυτά θα εισπράττονται από το Δημόσιο. Αν όχι, τότε η διαφορά θα μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό. Γενικώς το Δημόσιο θα δώσει αν χρειαστεί ενίσχυση στη λειτουργία του άξονα έως 38 εκατ. ευρώ από δημόσιους πόρους έως το 2038.

- Advertisement -

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο βόρειο τμήμα θα καταλήγουν έσοδα από… ενάμιση σταθμό διοδίων: εκείνον στην Οξύνεια, που βρίσκεται περίπου στα μισά της διαδρομής, και τον σταθμό Τρικάλων, που βρίσκεται μεν στο κεντρικό κομμάτι του, αλλά στο τέλος του (οπότε θα χρεώνει τη διαδρομή έως Οξύνεια, όταν τεθεί σε λειτουργία το βόρειο κομμάτι). Οσον αφορά στο ύψος των εξόδων συντήρησης και λειτουργίας, αυτά θα καθοριστούν από το χρηματοοικονομικό μοντέλο που έχει καταρτιστεί ειδικά για το βόρειο τμήμα. Τόσο το χρηματοδοτικό μοντέλο όσο και το λεπτομερές χρονοδιάγραμμα κατασκευής περιλαμβάνονται στα παραρτήματα της σύμβασης, που δεν κατατέθηκαν χθες στη Βουλή.
Να σημειωθεί πάντως ότι στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το κόστος της σύμβασης αναφέρεται 490 εκατ. ευρώ (αντί 442 εκατ. ευρώ, που έχει δημοσιοποιηθεί). Πηγές του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι η αναφορά είναι λογιστική και η διαφορά δεν αντιστοιχεί σε έξοδα απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικά κ.λπ. Οσον αφορά το τεχνικό σκέλος, το βόρειο τμήμα του Ε65 έχει μήκος 70,5 χλμ. και περιλαμβάνει 2 σήραγγες, 20 γέφυρες, 6 κόμβους, 2 ΣΕΑ, έναν μετωπικό σταθμό διοδίων (Οξύνεια) και 3 πλευρικούς.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ροή Ειδήσεων

Ο Δ. Τρικκαίων συγκεντρώνει παιχνίδια για παιδιά οικογενειών με δυσχέρειες

Μπορεί η πανδημία να διέκοψε τη δράση, αλλά ο Δήμος Τρικκαίων συνεχίζει να στηρίζει παιδιά οικογενειών με οικονομικές...

Χρ. Τριαντόπουλος: Οι καστανοπαραγωγοί του Πηλίου αποζημιώθηκαν για πέρυσι με 710.000 ευρώ- Και φέτος θα συνεχιστεί η στήριξη του κράτους

Σε συνέχεια σχετικής συνεργασίας, αλλά και πρόσκλησης από τον Δήμο Ζαγοράς-Μουρεσίου, την Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2022, ο Υφυπουργός...

Νίκαια: Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου ενημερωτική ημερίδα για τη νέα ΚΑΠ

Ενημερωτική ημερίδα για τη Νέα ΚΑΠ διοργανώνεται την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο Νίκαιας από τη Γενική...

Τα τσιπουράδικα του Βόλου και η ιστορία τους

Όταν κάποιος επισκέπτεται τον Βόλο, το πρώτο του ερώτημα είναι πλέον κλασσικό: «Πού να πάω για τσίπουρο; Τι...

Θανάσης Παιδής στην 6η Ανάβαση Ελασσόνας: Διοργάνωση – θεσμός που ανοίγει τις πύλες της εξωστρέφειας

Ιδιαίτερα σημαντική και εξόχως επιτυχημένη ήταν η διοργάνωση της 6ης Ανάβασης Ελασσόνας, καθώς κατάφερε να συγκεντρώσει μεγάλο αριθμό...

Συνάντηση εργασίας μεταξύ Περιφέρειας και Καρδιτσιωτών οινοπαραγωγών

Συνεχίζονται οι συναντήσεις του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Γιάννη Μπουτίνα με Θεσσαλούς οινοποιούς στο πλαίσιο του νέου αγροτουριστικού σχεδίου της Περιφέρειας « Δρόμοι του...

Στην ίδια κατηγορία: