8.2 C
Karditsa
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024

Η Λάρισα συντονίστρια παγκόσμιου διαλόγου για τη δημοκρατία

Διαβάστε επίσης:

Συντονίστρια πόλη, ενός παγκόσμιου διαλόγου για τη δημοκρατία και τις κοινωνικές ανισότητες, θα είναι η Λάρισα, στο πλαίσιο διεθνούς συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στις 12 και 13 Νοεμβρίου. Το συνέδριο συνδιοργανώνουν ο Δήμος Λάρισας και η πόλη Yeonsu της Δημοκρατίας της Κορέας, με τη στήριξη του Διεθνούς Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της UNESCO και την αιγίδα της ΚΕΔΕ και αφορά στην «Εκπαίδευση ενεργών πολιτών».
Στον πλαίσιό του προβλέπεται να παρουσιαστούν εισηγήσεις διακεκριμένων επιστημόνων από 200 πόλεις 65 χωρών του κόσμου, με θέματα που απασχολούν έντονα τελευταία την Ευρώπη και όχι μόνο, όπως ανθρώπινα δικαιώματα, δημοκρατία και οι απειλές της, κοινωνικές ανισότητες, στήριξη ευπαθών ομάδων κ.ά.
Επίσης θα παρουσιαστούν καλές πρακτικές που εφάρμοσαν στην εκπαίδευση ενηλίκων οι συμμετέχουσες πόλεις, προκειμένου να υιοθετηθούν ευρέως.
Τον στόχο του συνεδρίου και το πρόγραμμά του, παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Δημαρχείο Λάρισας ο δήμαρχος Απ. Καλογιάννης, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Δημ. Δεληγιάννης, ο αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής κ. Σωτ. Βούλγαρης, ο γενικός γραμματέας του Δήμου Λαρισαίων κ. Γ. Οικονομίδης και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Παιδικών Σταθμών και Εκπαιδευτικών Δράσεων κ. Στ. Μπαξεβάνου. Ο κ. Καλογιάννης στην τοποθέτησή του τόνισε, μεταξύ άλλων: «Στην καρδιά μιας πρωτόγνωρης οικονομικής, κοινωνικής και υγειονομικής κρίσης, αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να συζητήσουμε για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για τη δημοκρατία και τις απειλές που αντιμετωπίζει, για την ανάγκη στήριξης των ευπαθών ομάδων, για την ευθύνη των πολιτών, για τον ρόλο των νέων. Συμμετέχουμε και εμείς σε έναν παγκόσμιο διάλογο για τη φτώχεια και την καταπολέμηση της ανισότητας και της αδικίας, για την προστασία του πλανήτη μας.
Το γεγονός ότι το Διεθνές Ινστιτούτο για τη Διά Βίου Μάθηση της UNESCO εμπιστεύεται και αναθέτει στη Λάρισα και τον Δήμο Λαρισαίων τη διοργάνωση ενός τέτοιου συνεδρίου οφείλεται στο γεγονός ότι στηρίζει τη Λάρισα, αλλά παράλληλα οφείλεται και στις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που έχει αναπτύξει η πόλη όλα αυτά τα χρόνια στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης και των Πόλεων που μαθαίνουν. Το 2015, όταν αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου κάναμε την επιλογή η Λάρισα να γίνει μια κοινωνία μάθησης. Έτσι η Λάρισα ήταν η πρώτη ελληνική πόλη που εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Δίκτυο των «Learning cities» της UNESCO. Δύο χρόνια αργότερα έγινε μία από τις 16 πόλεις στον κόσμο που θα βραβευθούν για τις προσπάθειές τους στο πεδίο. «Η Λάρισα-Πόλη που Μαθαίνει» συμβολοποιεί την κοινή προσπάθεια φορέων και ενεργών πολιτών για μια πορεία αλλαγής και μετασχηματισμού. Από το 2015 μέχρι σήμερα έγιναν πολλά. Oργάνωση δεκάδων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συλλογικών δράσεων, με έμφαση στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, όπως η «Κατασκήνωση στην πόλη» και η δημιουργία 10 νέων Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης, το «Κοινωνικό Φροντιστήριο», οι συνέργειες με το αναπηρικό κίνημα για τη διαμόρφωση ενός τοπικού σχεδίου δράσης για τα άτομα με αναπηρία, οι παρεμβάσεις για τα άτομα της 3ης ηλικίας, το Πανεπιστήμιο των Πολιτών, που μόλις πριν λίγες εβδομάδες ανακοινώθηκε η βράβευσή του με το βραβείο Grundtvig 2020 από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη Διά Βίου Μάθηση. Παρουσίες σε διεθνή fora, συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς και σημαντικούς φορείς που υπερβαίνουν τα όρια της πόλης, δεκάδες ημερίδες και συνέδρια».
Για τη διοργάνωση του συνεδρίου, αναφέρθηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, μέσω skype, o εκπρόσωπος της πόλης Yeonsu κ. Shin και ο διευθυντής του Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της UNESCO (UIL), o Raùl Valdés-Cotera, ο οποίος συνεχάρη τη Λάρισα για την ανάληψη της διοργάνωσης, υπογραμμίζοντας τα σημαντικά βήματα που έχει κάνει, ενώ τόνισε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον παγκοσμίως για συμμετοχή στο Διεθνές Δίκτυο των Πόλεων που Μαθαίνουν, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι έχουν υποβάλει υποψηφιότητα 200 πόλεις από 65 κράτη.ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, το διαδικτυακό συνέδριο στοχεύει:

  • Να παρουσιάσει τις ενέργειες των μελών του Δικτύου, σχετικά με το θέμα της εκπαίδευσης ενεργών πολιτών στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης.
  • Να παρουσιάσει καλές πρακτικές των μελών της ομάδας για τη διά βίου μάθηση και την εκπαίδευση ενεργών πολιτών σε μία περίοδο δύσκολη για τη δημοκρατία. Να συζητηθούν προκλήσεις και ευκαιρίες για το μέλλον.
  • Να αποτελέσει ευκαιρία για τον καθορισμό προτεραιοτήτων και δράσεων που μπορούν να αναληφθούν κατά το 5ο Παγκόσμιο Συνέδριο της UNESCO για τις Πόλεις που Μαθαίνουν το φθινόπωρο του 2021.
  • Να προωθηθεί το θέμα της εκπαίδευσης στην ενεργό πολιτειότητα σε τοπικό επίπεδο σε όλα τα μέλη του Παγκοσμίου Δικτύου των Πόλεων που Μαθαίνουν της UNESCO και πέρα από το δίκτυο.
    Εισηγητές θα είναι διακεκριμένοι επιστήμονες, ενώ θα παρουσιαστούν καλές πρακτικές πόλεων – μελών από όλον τον κόσμο, θα υπάρξει forum με συμμετοχή μελών Δημοτικών Συμβουλίων Νεολαίας κ.ά.ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
    Το συνέδριο απευθύνεται σε εκπροσώπους οργανισμών, εκπαιδευτικούς, φορείς κοινωνικών επιστημών, ενεργούς πολίτες, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτές ενηλίκων κ.ά.
    Όσοι θέλουν να συμμετάσχουν μπορούν να το δηλώσουν
    στο site https://www.2020cellconf.com/html/
    Το πρόγραμμα της διήμερης συνάντησης περιλαμβάνει εναρκτήριες ομιλίες, θεματικές συνεδρίες, φόρουμ για νέους και συνεδρίες προγραμματισμού για τα μέλη της ομάδας. Στις θεματικές συνεδρίες, εκπρόσωποι των πόλεων θα παρουσιάσουν καλές πρακτικές και θα συζητηθούν ζητήματα, όπως η υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και η δημοκρατία, οι πολιτικές ένταξης των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής, η βιώσιμη ανάπτυξη και η προστασία του περιβάλλοντος, ο ρόλος της Κοινωνίας των Πολιτών. Στο φόρουμ νεολαίας θα γίνει συζήτηση με εμπειρογνώμονες και εκπροσώπους νέων από όλον τον κόσμο για τη δημοκρατία.
    πηγή: eleftheria.gr

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: