Η ακρίβεια, ιδιαίτερα στα επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα του σούπερ μάρκετ, δεν είναι εισαγόμενη, αλλά ενδημική και επίμονη, οφείλεται, δε, σε δομικά προβλήματα λειτουργίας της αγοράς αλλά και στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.
Αυτά προκύπτουν από την έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος για τις τιμές, η οποία θα δοθεί στη δημοσιότητα άμεσα. Σύμφωνα με τους αναλυτές της ΤτΕ, από τη σύγκριση τιμών σε 41 κατηγορίες επώνυμων τυποποιημένων προϊόντων προκύπτει, όπως γράφει η «Καθημερινή» ότι η Ελλάδα είναι ακριβότερη κατά 10% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της Ευρωζώνης και η δεύτερη ακριβότερη αγορά μετά το Βέλγιο. Στα προϊόντα με τα υψηλότερα μερίδια πωλήσεων στη χώρα μας, που είναι και τα πιο αντιπροσωπευτικά για το « καλάθι» του Ελληνα καταναλωτή, η διαφορά περιορίζεται στο 3%, αλλά και πάλι η Ελλάδα είναι ακριβότερη από τον μέσο όρο και από πολλές χώρες με υψηλότερη αγοραστική δύναμη.