8.2 C
Karditsa
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Σε εφαρμογή τα 4 μέτρα κατά της ακρίβειας

Διαβάστε επίσης:

1. Με το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους του βρεφικού γάλακτος, παρατηρούνται μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας μεσοσταθμικά περίπου στο 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας. 

- Advertisement -

Δεδομένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές θα περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι.

2. Με το μέτρο της αποτροπής αδικαιολόγητων ανατιμήσεων διαπιστώθηκε ότι τον Φεβρουάριο του 2024 μετά την εφαρμογή του μέτρου ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν τον ίδιο μήνα πέρυσι ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι περιορίστηκαν οι ανατιμήσεις κατά 76%.

3. Με το μέτρο του Net – Pricing σε νωπά προϊόντα υποχρεώνονται οι προμηθευτές τους να τα πωλούν στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές. Επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.

4. Τέθηκε, επιπλέον, σε ισχύ και φέτος, από την Τετάρτη 13 Μαρτίου έως και το Μ. Σάββατο 4 Μαΐου, το «Καλάθι της Σαρακοστής» ως επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού». Ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του μέτρου παρατηρείται μεσοσταθμική μείωση των τιμών σε σχέση με πέρυσι σε σαρακοστιανά προϊόντα. 

Συνολικά, από την 1η Μαρτίου, 4.014 καταναλωτικά αγαθά βασικών κατηγοριών έχουν μειωμένες αρχικές τιμές που κυμαίνονται από 15% έως 17%.

Ανά κατηγορία προϊόντος διαπιστώνονται οι εξής μειώσεις: 

• Σε Βρεφικές και παιδικές πάνες μείωση 18,1%

• Σε Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner μείωση 17,0%

• Σε Απορρυπαντικά πιάτων, μείωση 16 %

• Σε Καθαριστικά παντός είδους, μείωση 15,8%

• Σε Απορρυπαντικά ρούχων μείωση 15,6%

• Σε Οδοντόκρεμες, μείωση 15,1%

• Σε Σαπούνια μείωση 12,7%


Επιπλέον, μεσοσταθμική μείωση περίπου 17% επί των αρχικών τιμών καταγράφεται σε 100 προϊόντα εμμήνου ρύσης.

Τα προϊόντα αυτά προστίθενται στις κατηγορίες εκείνες που από την 1η Μαρτίου εντάσσονται στην παρέμβαση που περιορίζει τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σουπερμάρκετ κατά 30% με αποτέλεσμα να μεταφέρεται το ανάλογο όφελος στον καταναλωτή.

Ο πληθωρισμός παραμένει το πιο σημαντικό ζήτημα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά γι’ αυτό και συνεχίζουμε σταθερά τις πρωτοβουλίες μας για τις μειώσεις τιμών και τους ελέγχους στην εφοδιαστική αλυσίδα για φαινόμενα παραβίασης του ανώτατου περιθωρίου κέρδους. 

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: