8.2 C
Karditsa
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Κέλλας: «Η πολιτική βούληση για τον Αχελώο υπάρχει»

Διαβάστε επίσης:

«Η πολιτική βούληση για τον τεχνητό εμπλουτισμό των υπόγειων υδροφορέων της Θεσσαλίας υπάρχει. Χρειάζεται, όμως, συντονισμός μεταξύ των Υπουργείων Υποδομών, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης. Καλές είναι οι διαπραγματεύσεις για τη νέα ΚΑΠ, καλές και οι φορολογικές ελαφρύνσεις, αλλά πρέπει να υπάρξει βελτίωση των υποδομών, για να διατηρηθεί η σημερινή παραγωγική γεωργία, διότι ο Θεσσαλικός Κάμπος οδηγείται σε ερημοποίηση με ό,τι αυτό συνεπάγεται.»

Αυτά επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο αν. Γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ., Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του, στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος, με θέμα το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.

- Advertisement -

Ο Λαρισαίος πολιτικός εστίασε στην αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του ημιτελούς φράγματος της Συκιάς και της σήραγγας μεταφοράς νερού του ταμιευτήρα, επισημαίνοντας:

«Το νερό έχει καθοριστική επίδραση στον πρωτογενή τομέα, στις καλλιέργειες και τις εκτροφές ζώων καθώς και στη μείωση του κόστους παραγωγής. Είναι περίεργο να ακούγονται όλο και περισσότερες φωνές για μείωση του κόστους παραγωγής, με το πετρέλαιο να ανέρχεται στα 7 ευρώ/στρέμμα ή τα χημικά που ανέρχονται στα 5 ευρώ/στρέμμα, ενώ δεν συζητούμε για το κόστος άρδευσης, το οποίο σε πολλές περιοχές της Θεσσαλίας και του Λαρισινού Κάμπου ανέρχεται σε 50 ευρώ/στρέμμα!».

Πιο αναλυτικά και με στόχο τον τεχνητό εμπλουτισμό των υπόγειων υδροφορέων της Θεσσαλίας, με έργα μεταφοράς νερού από τον Πηνειό και τον Αχελώο, ο αν. Γραμματέας της Κ.Ο. της Ν.Δ. μίλησε για τα δύο σημαντικά έργα, υπογραμμίζοντας πως έχουν δαπανηθεί μέχρι σήμερα 400 εκ. ευρώ (επικαιροποιημένα 600 εκ.), ενώ το κόστος ολοκλήρωσής τους δεν υπερβαίνει τα 150-200 εκ. ευρώ.

Φράγμα της Συκιάς

Όσον αφορά το Φράγμα της Συκιάς, τόνισε: «Είναι σαν “το γεφύρι της Άρτας” και πρέπει να ολοκληρωθεί. Ξεκίνησε το 1996, σταμάτησε το 2001, συνεχίστηκε από το 2005 έως το 2009 επί Κυβερνήσεων Καραμανλή, έχει κατασκευαστεί το 65% του φυσικού αντικειμένου και σταμάτησαν οι εργασίες το ’09, μετά από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Τελικά, εγκαταλείφθηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που αποφάσισε να μην το προχωρήσει συνεχίζοντας, όμως, το άλλο έργο, το υδροηλεκτρικό της Μεσοχώρας».

Σήραγγα μεταφοράς νερού του ταμιευτήρα

Σχετικά με τη σήραγγα μεταφοράς νερού του ταμιευτήρα, σημείωσε: «Είναι απαραίτητο να προχωρήσει η ολοκλήρωσή της. Απομένει η επένδυση της σήραγγας για 12 χλμ. από τα συνολικά 18. Οι εργασίες έχουν ανασταλεί λόγω απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και οι κίνδυνοι κατάρρευσης είναι υπαρκτοί».

Οφέλη

Τέλος, ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε στα τεράστια οφέλη, που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση των έργων, τονίζοντας: «Με την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας θα αποσβεστούν, καταρχήν, οι δαπάνες κατασκευής και, ταυτόχρονα, τα νερά, που θα συγκεντρωθούν στον ταμιευτήρα της Συκιάς, θα αποτελέσουν – για πάντα – το απολύτως αναγκαίο απόθεμα ασφαλείας του υδατικού διαμερίσματος της Θεσσαλίας για περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, όπως είναι η λειψυδρία και η ξηρασία, στα πλαίσια των σχετικών κατευθύνσεων των ευρωπαϊκών οδηγιών. Επιπλέον, τα νερά αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τεχνητό εμπλουτισμό των υπόγειων υδροφορέων της Θεσσαλίας, που, λόγω υπεραντλήσεων, βρίσκονται ενώπιον μίας πρωτοφανούς οικολογικής καταστροφής».

Ροή Ειδήσεων

Στην ίδια κατηγορία: