8.2 C
Karditsa
Δευτέρα, 6 Δεκεμβρίου, 2021

Χριστούγεννα. Ο φωτισμός και το αποτυχημένο «Μαγεμένο Δάσος»

Διαβάστε επίσης:

Αστικές αναπλάσεις στα Φάρσαλα με χρηματοδότηση από το Leader της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Νέος χώρος πρασίνου διαμορφώνεται στα Φάρσαλα, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Leader 2014-2020...

Πολιτιστικό Κέντρο στον Αμπελώνα με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Πολιτιστικό Κέντρο αποκτά ο Αμπελώνας με χρηματοδότηση 600.000 ευρώ από το πρόγραμμα Leader...

Μνημόνιο συνεργασίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ

Μνημόνιο Συνεργασίας τριετούς διάρκειας συνυπέγραψαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Π.Θ.) και ο Ελληνικός Γεωργικός...

- Advertisement -

Πέρασαν οι γιορτές, έσβησαν τα φώτα και μπορεί πλέον να γίνει κριτική χωρίς αυτή να επηρεάζει την επισκεψιμότητα της πόλης.

Κατ’ αρχήν πρέπει να προσδιορίσουμε τον στόχο μας. Θέλουμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα ή να εντυπωσιάσουμε τους ψηφοφόρους;

- Advertisement -

του Φώτη Αλεξάκου*
Η αύξηση της επισκεψιμότητας μιας περιοχής, κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, περνά μέσα από την δημιουργία θεματικού πάρκου όπως της «Παυσιλυπούπολης» που είχαμε δημιουργήσει και η οποία μετονομάστηκε φέτος σε «Μαγεμένο Δάσος». Κι αυτό γιατί «brand name» δημιουργείται μέσω του πάρκου κι όχι μέσω του φωτισμού. Οι περιπτώσεις της «Ονειρούπολης» και του «Μύλου των Ξωτικών», το αποδεικνύουν. Ο φωτισμός του κέντρου της πόλης είναι φυσικά χρήσιμος και επιθυμητός, όμως λειτουργεί επικουρικά και επιβοηθητικά στην κύρια προσπάθεια και απευθύνεται κυρίως στους ντόπιους, μιας και το 90% των επισκεπτών δεν διανυχτερεύει.

Η βελτίωση και η λειτουργία του θεματικού πάρκου είναι δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί πολύ δουλειά για το στήσιμο και κυρίως για την οργάνωση της λειτουργίας του στις 35 μέρες που είναι ανοιχτό. Αντίθετα ο φωτισμός είναι πολύ εύκολος και έχει να κάνει με το πόσα λεφτά θέλεις να ξοδέψεις.

Η παρούσα Δημοτική αρχή, έχει επιλέξει. Έμφαση στον εύκολο εντυπωσιασμό και αποφυγή όσων απαιτούν δουλειά και οργάνωση.

Αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης ήταν, ένα πισωγύρισμα στο «Μαγεμένο Δάσος», που παρά την εκτεταμένη χρήση των έτοιμων κατασκευών της “Παυσιλυπούπολης”, την επιστράτευση των εργαζομένων στο Δήμο, που έκαναν συγκινητική προσπάθεια, στοχεύοντας να καλύψουν την έλλειψη οργάνωσης των αιρετών, μόλις και μετά βίας, θύμιζε την πρώτη χρονιά δημιουργίας του θεματικού πάρκου. Ανεξάρτητα με το τι προβάλλει η Δημοτική αρχή υπήρξαν πολλές γκρίνιες και για το αισθητικό αποτέλεσμα και για την λειτουργία του πάρκου. Επίσης δεν έγινε επαρκής προβολή εκτός του Δήμου με αποτέλεσμα στο ιντερνέτ και στις μηχανές αναζήτησης των θεματικών πάρκων να φαινόμαστε, είτε ως «Παυσιλυπούπολη» είτε καθόλου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μειωμένη επισκεψιμότητα στην πόλη μας και την αύξηση των εκροών από τους ντόπιους προς τα Τρίκαλα. Έχει, πράγματι, δίκιο ο Εμπορικός Σύλλογος, που με προσεχτική διατύπωση, επισημαίνει ότι φέτος είχαμε μείωση του τζίρου. Επί τη ευκαιρία αναφέρω ότι τα Τρίκαλα, φρονίμως ποιώντας, βελτίωσαν εντυπωσιακά τον «Μύλο των Ξωτικών», χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στο στολισμό της πόλης.

Αντίθετα στην πόλη μας, αφήσαμε το θεματικό πάρκο στην τύχη του και τριπλασιάσαμε τις δαπάνες για φωτισμό, ο οποίος, φυσικά, ήταν πιο εντυπωσιακός – ανεξάρτητα με τις επιμέρους ενστάσεις – σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Οι δαπάνες του φωτισμού, οι οποίες ξεπέρασαν τις 80.000 € έγιναν «εν κρυπτώ και παραβύστω». Καμία εγγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου, καμία ανάρτηση στο «Διαύγεια», καμία σύμβαση. Τώρα πως θα πληρωθούν, ο υπεύθυνος του σχεδιασμού, ο ιδιώτης που τα τοποθέτησε και οι άνθρωποι που πούλησαν τα λαμπάκια, «Κύριος οίδε». Φυσικά δεν μπορούν να τα πληρώσουν εκ των υστέρων, ενώ αν προσπαθήσουν να τα βαφτίσουν αλλιώς, πέραν της ευθύνης που διατρέχουν οι υπάλληλοι, θα πληρώσουν δύο φορές ΦΠΑ. Για μια ακόμη φορά η προχειρότητα και ο εύκολος εντυπωσιασμός είναι κυρίαρχα. Ελπίζω, τουλάχιστον, να μην μας πουν ότι τάχατες οι δαπάνες καλύφθηκαν εξ ολοκλήρου από χορηγούς και να εκθέσουν τους αντίστοιχους επιχειρηματίες όταν θα τους ζητηθούν στοιχεία.

Καταληκτικά η Δημοτική αρχή οφείλει, να αφήσει, την προσήλωση στην επικοινωνία, τον εύκολο εντυπωσιασμό, τις βόλτες και τα χαμόγελα και να στρωθεί στη δουλειά, να σχεδιάσει και στη συνέχεια να υλοποιήσει. Αν κάνει αυτή τη στροφή, όσοι δίνουμε έμφαση στην ουσία κι όχι στις εντυπώσεις, θα είμαστε δίπλα να βοηθήσουμε για το καλό του Δήμου όπως τους διαβεβαιώσαμε από την πρώτη μέρα.

Ο Φώτης Αλεξάκος είναι πρώην Νομάρχης και Δήμαρχος Καρδίτσας

Ροή Ειδήσεων

Πολιτιστικό Κέντρο στον Αμπελώνα με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Πολιτιστικό Κέντρο αποκτά ο Αμπελώνας με χρηματοδότηση 600.000 ευρώ από το πρόγραμμα Leader 2014-2020 της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο...

Ασφαλτοστρώσεις στην Βερδικούσια από την Περιφέρεια Θεσσαλίας

Έργα ασφαλτόστρωσης σε συνολικό μήκος 5 χιλιομέτρων εξελίσσονται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας στην περιοχή της Βερδικούσιας. Το έργο,...

Αστικές αναπλάσεις στα Φάρσαλα με χρηματοδότηση από το Leader της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Νέος χώρος πρασίνου διαμορφώνεται στα Φάρσαλα, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Leader 2014-2020 της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Ο Περιφερειάρχης...

Μπροστά σε νέες προκλήσεις το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων

Η διαχείριση της ακρίβειας και των αυξήσεων στις τιμές, η επίδραση της πανδημίας στις συμπεριφορές των καταναλωτών, η βιώσιμη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών...

Μνημόνιο συνεργασίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ

Μνημόνιο Συνεργασίας τριετούς διάρκειας συνυπέγραψαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Π.Θ.) και ο Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός – Δήμητρα (Ε.Λ.Γ.Ο. –...

Οι Απανταχού Καρδιτσιώτες τίμησαν τον Αρχιεπίσκοπο Σεραφείμ και τον Νικόλαο Πλαστήρα

Εκπροσωπώντας τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας παραβρέθηκε την Κυριακή στην καθιερωμένη τιμή επιμνημόσυνη δέηση προς τιμή των επιφανών...

Στην ίδια κατηγορία: