8.2 C
Karditsa
Πέμπτη, 5 Αυγούστου, 2021

Η ταινία «Γλυκιά Πατρίδα» στο Μεταξουργείο και στο Αχίλλειο

Διαβάστε επίσης:

Σφοδρή μάχη με τις φλόγες σε βόρεια Εύβοια και Ολυμπία με εκκένωση οικισμών

Εκρηκτική είναι η κατάσταση στη βόρεια Εύβοια και στην Ολυμπία από τις μεγάλες...

Μετέωρα: Αποκατάσταση Ι.Ν. Παναγίας της Ιεράς Μόνης Λιμποχώβου

Ολοκληρώνονται οι εργασίες αποκατάστασης του Ι. Ναού Παναγίας της Ι. Μονής Λιμποχώβου Δήμου Μετέωρων, με έργο προϋπολογισμού...

Αχελώος: «Ασπίδα» για την αυτονομία της χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια σε νερό

«Η προστιθέμενη αξία του Αχελώου για τη Θεσσαλία και όλη τη χώρα αποδεικνύεται περίτρανα στις πρωτόγνωρες καταστάσεις...

Με την ταινία Γλυκιά Πατρίδα σε σκηνοθεσία Γουόρικ Θόρντον, συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου.

Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία και την Δευτέρα 13 Ιανουαρίου στο Αχίλλειο. Ώρα έναρξης 21:30.

Γλυκιά Πατρίδα

Sweet Country

Σκηνοθεσία: Γουόρικ Θόρντον

Σενάριο: Ντέιβιντ Τράντερ, Στίβεν ΜακΓκρέγκορ

Φωτογραφία: Γουόρικ Θόρντον

Μοντάζ: Νικ Μέγιερς

Πρωταγωνιστούν: Σαμ Νιλ, Μπράιαν Μπράουν

Διάρκεια: 113 λεπτά

Με αφετηρία αληθινά περιστατικά που συγκλόνισαν την Αυστραλία της δεκαετίας του 1920, ο Γουόρικ Θόρντον συνθέτει ένα μοντέρνο, απόλυτα επίκαιρο ύμνο στην ανθρωπιά και την ελευθερία και ταυτόχρονα αιχμηρή καταγγελία απέναντι στη βία κάθε μορφής εξουσίας.

Δεύτερη ταινία μυθοπλασίας του Γουόργουικ Θόρντον μετά το βραβευμένο με Χρυσή Κάμερα στις Κάνες «Samson and Delilah» του 2009, η «Γλυκιά Πατρίδα» εμπνέεται και αυτή, σχεδόν όπως όλο το έργο (μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, συμμετοχές σε σπονδυλωτά φιλμ) του 48χρονου Αυστραλού, από μια αληθινή ιστορία της πατρίδας του. Εκείνη του Αβορίγινα Γουιλαμπέρτα Τζακ, που τη δεκαετία του 1920 συνελήφθη και δικάστηκε για το φόνο ενός λευκού στην Κεντρική Αυστραλία.

Οι σεναριογράφοι Στίβεν ΜακΓκρέγκορ και Ντέιβιντ Τράντερ, λοιπόν, μας μεταφέρουν στην αυστραλιανή έρημο των αρχών του προηγούμενου αιώνα, όπου η κυριαρχία­ του βρετανικού στέμματος έχει εγκαθιδρυθεί καταπατώντας τη γη των αυτοχθόνων. Οι περισσότεροι δουλεύουν σαν σκλάβοι για τους αγγλόφωνους λευκούς κτηματίες, ενώ ο ιεροκήρυκας Φρεντ Σμιθ προσπαθεί να συμπεριφερθεί όσο πιο ανθρώπινα γίνεται στον Αβορίγινα Σαμ και στη γυναίκα του, τους οποίους έχει στη δούλεψή του. Όταν ο βετεράνος πολέμου Χάρι Μαρτς εγκαθίσταται κοντά τους, ο Σμιθ τους στέλνει για λίγο στο αγρόκτημά του για να τον βοηθήσουν, εκείνος όμως τους συμπεριφέρεται αυταρχικά και βίαια, βιάζοντας μάλιστα τη γυναίκα του Σαμ.

Ο ρεαλιστικός τρόπος με τον οποίο ο Θόρντον αναβιώνει μια καινούργια Άγρια Δύση και μια καθημερινότητα ταξικής και φυλετικής ανισότητας στην άλλη άκρη του παγκόσμιου χάρτη διαθέτει καίρια, ωμή λιτότητα (χαρακτηριστική η απουσία συνοδευτικής μουσικής). Η κινηματογραφική λογική του όμως προχωρά βαθύτερα. Όταν η συμπεριφορά του Μαρτς φτάνει στα –αδικαιολόγητα– άκρα, καθώς πιστεύει πως ο Σαμ κρύβει τον νεαρό Αβορίγινα Φίλομακ, τον οποίο θέλει να τιμωρήσει παραδειγματικά, ο μεσήλικος ιθαγενής δεν έχει πολλές επιλογές. Αμυνόμενος, θα πυροβολήσει τον Μαρτς και κατόπιν θα τραπεί σε φυγή με τη γυναίκα του, έχοντας στο κατόπι του ένα έφιππο απόσπασμα.

Η καταδίωξη δεν εξελίσσεται κατά τα αναμενόμενα, αλλά η «Γλυκιά Πατρίδα» δεν ποντάρει σε ανατροπές της πλοκής για να καλοπιάσει τον θεατή, τον οποίο έχει επανειλημμένα «προειδοποιήσει» για τις εξελίξεις με πρωθύστερα inserts. Εμβόλιμες στην αργή, τελετουργική αφήγηση, οι σύντομες αυτές σκηνές γεννούν ένταση, σασπένς και ταυτόχρονα την απαιτούμενη αποστασιοποίηση που κρατάς από τη μυθοπλαστική αναπαράσταση ενός αληθινού γεγονότος.

Προσθέτοντας ένα φωτογενώς αφιλόξενο τοπίο, μήτρα ακατέργαστων ηθικών κωδίκων, και αυθεντικούς χαρακτήρες οι οποίοι εκφράζονται με τη γλώσσα του σώματος, ο Γουόργουικ Θόρντον συνθέτει ένα κινηματογραφικά γενναίο νεο-γουέστερν, το οποίο αντλεί από την κληρονομιά του είδους για να μιλήσει για τη βαθιά συστημική αποικιοκρατική λογική που πάνω της χτίστηκε η «κατάκτηση της Δύσης». Αλλά και για να σχολιάσει ταυτόχρονα με πικρό, βαθιά πολιτικό τρόπο την άνιση σύγκρουση δύο διαφορετικών πολιτισμών (αριστουργηματική η σεναριακή ιδέα του κλεμμένου ρολογιού), αποσπώντας βραβεία στα φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντο

Ροή Ειδήσεων

Ξεκινά η κατασκευή του Αθλητικού Κέντρου στο συγκρότημα Γαιόπολις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ξεκινά η κατασκευή του Αθλητικού Κέντρου στο συγκρότημα Γαιόπολις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στη Λάρισα, καθώς ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας...

Θεσσαλία-προγράμματα voucher: Περισσότερα από 7.500 παιδιά δωρεάν σε Παιδικούς Σταθμούς και ΚΔΑΠ

Περισσότερα από 7.500 παιδιά από οικογένειες με εισόδημα κάτω του ορίου της φτώχειας καθώς και παιδιά με ειδικές ανάγκες σε όλη τη...

Θεσσαλία: Ξεκινούν τα μέτρα διαχείρισης του πληθυσμού των αγριόχοιρων

Με αίτημα των πληττόμενων παραγωγών στα κατά τόπους Δασαρχεία, τις Διευθύνσεις Κτηνιατρικής ή τον ΕΛΓΑ ξεκινούν τα μέτρα για την διαχείριση του...

Μετέωρα: Αποκατάσταση Ι.Ν. Παναγίας της Ιεράς Μόνης Λιμποχώβου

Ολοκληρώνονται οι εργασίες αποκατάστασης του Ι. Ναού Παναγίας της Ι. Μονής Λιμποχώβου Δήμου Μετέωρων, με έργο προϋπολογισμού 300.000 ευρώ που χρηματοδοτεί η...

Πήλιο: Κλειστά δίκτυα άρδευσης σε Μακρυράχη και Πουρί

Έργα που εκσυγχρονίζουν την αγροτική παραγωγή και προστατεύουν το περιβάλλον προωθεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας στο Δήμο Ζαγοράς-Μουρεσίου. Αναδείχτηκε ανάδοχος στο έργο «Υδραυλικά...

Παλαμάς: 800.000 ευρώ για τον καθαρισμό ποταμών και ρεμάτων

Στη φάση της υλοποίησης περνά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας το έργο «Καθαρισμοί - αποκαταστάσεις ποταμών και ρεμάτων Δήμου Παλαμά», προϋπολογισμού 800.000 ευρώ,...

Στην ίδια κατηγορία: