8.2 C
Karditsa
Σάββατο, 10 Ιουνίου, 2023

Η Βαρκελώνη απαγορεύει την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων

Διαβάστε επίσης:

Το 2020 ξεκινά δυναμικά για την πόλη της Βαρκελώνης, καθώς λήφθηκε η σημαντική απόφαση να απαγορευθεί η κυκλοφορία των οχημάτων παλαιάς αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Στόχος είναι η δραστική μείωση των ρύπων, έπειτα από επιπλήξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κρίσιμη κατάσταση της ατμόσφαιρας.

Βενζινοκίνητα οχήματα προ του 2000 και πετρελαιοκίνητα οχήματα προ του 2006 απαγορεύεται να κυκλοφορούν μεταξύ 7 πμ και 8 μμ στους περισσότερους οδικούς άξονες της πόλης. Δεν αποκλείεται, σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου Ada Colou, να επιβληθεί καθημερινό τέλος εισόδου, όπως ήδη συμβαίνει στο Λονδίνο, στο Μιλάνο αλλά και στη Στοκχόλμη. Οι πόλεις αυτές αποτελούν παραδείγματα διαχείρισης του αστικού περιβάλλοντος που θα πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά, ως προς τις πόλεις της χώρας μας. Υπενθυμίζεται, ότι στα αστικά κέντρα της χώρας μας εισέρχονται καθημερινά ανεμπόδιστα, έστω ως μονά ή ζυγά, οχήματα κάθε ηλικίας και τεχνολογίας.

- Advertisement -

Στη Βαρκελώνη, από το 2021 θα απαγορευτούν επίσης τα παλαιά φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς δεν θα πληρούν τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Η Ελλάδα, σε αντίθεση, κατέχει μία από τις πρώτες θέσεις υπέργηρου στόλου φορτηγών αλλά και λεωφορείων (τουριστικών και σχολικών), με τις ηλικίες να φτάνουν και να ξεπερνούν τα 27 έτη.

Τα μέτρα στη Βαρκελώνη εκτιμάται πως θα μειώσουν σημαντικά, κατά -15%, τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, ρύπους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται τελευταία στη λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Air Quality in Europe-2018 report). Η Βαρκελώνη στοχεύει να μειώσει τον αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς έχουν καταγραφεί 424 πρόωροι θάνατοι μεταξύ 2010-2017. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΕ, καταγράφηκαν 2.900 πρόωροι θάνατοι.

Πρέπει παράλληλα να τονιστεί το σοβαρό πρόβλημα έκθεσης των κατοίκων της Αθήνας και του Πειραιά σε ανεπίτρεπτα υψηλά όρια ηχορύπανσης (90-100 db), με ποσοστό άνω του 60%, με βάση μελέτη του ΥΠΕΚΑ. Μεγαλύτερος παράγοντας ηχορύπανσης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος από την ανεξέλεγκτη είσοδο των οχημάτων σε καθημερινή βάση στο κέντρο της Αθήνας.

Σε συνεργασία με tomanifesto.gr

Ροή Ειδήσεων

Επιδοτούμενα αγροτικά “Φωτοβολταϊκά στη Στέγη” για μείωση του κόστους παραγωγής

Η ενεργειακή κρίση ανέδειξε το πλέον σημαντικό ζήτημα της ενεργειακής αυτάρκειας. Ο αγροτικός τομέας, ο οποίος πλήττεται καίρια...

Οικονομία και υγεία τα «κλειδιά» της ΝΔ για την βελτίωση της καθημερινότητας την επόμενη τετραετία

Οικονομία και υγεία βαραίνουν όλο και περισσότερο το καντάρι της προεκλογικής εκστρατείας της ΝΔ, θέτοντας στο επίκεντρο τη...

Δήμος Καρδίτσας: κατάρτηση μητρώου ευάλωτων πολιτών

Στο πλαίσιο των δράσεων για την οργανωμένη προληπτική απομάκρυνση των πολιτών από την περιοχή που τεκμηριωμένα εκτιμάται ότι...

Κώστας Τσιάρας: Ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση της ΝΔ στις 25 Ιουνίου με ορίζοντα τετραετίας

«Στις 25 Ιουνίου πρέπει να έχουμε ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση της ΝΔ, με ορίζοντα τετραετίας» τόνισε στις ομιλίες...

Πανελλήνιες: Πως οι γονείς μπορούν να στηρίξουν τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις;

Γράφει η Ξένια Ι. Παρασκευοπούλου Σχολική Ψυχολόγος Συνεργάτης Τμήματος...

Συμβάσεις μεταξύ ΗΡΩΝ και RWE-ΔΕΗ Ανανεώσιμες

Την υπογραφή μακροχρόνιων Συμβάσεων Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (PPAs) από ανανεώσιμες πηγές με τις εταιρείες RWE Renewables Europe &...

Στην ίδια κατηγορία: